Sensomat.pl dostarcza oryginalne prezerwatywy, żele i gadżety intymne.

WIELE SKLEPÓW, JEDEN KOSZYK

Jeden wspólny koszyk to nie tylko większa wygoda i przejrzystość, ale także oszczędność! Produkty zakupione w jednym z powyższych sklepów wyślemy w 1 paczce!

Mybra.pl to uznany sklep z dobranymi biustonoszami.

ZOBACZ TAKŻE!

pixelpixelpixelpixel

Nawyki, które sprawiają, że głupiejemy!

2018-10-04



Być może dla niektórych z Was są to pozornie błahe czynności. Jednak praktykowane wystarczająco często i w sposób długotrwały mogą okazać się destrukcyjne dla Waszego mózgu. Chcecie wiedzieć, czego powinniście się wystrzegać? Zapraszamy do lektury naszego najnowszego wpisu.



1. Spożywanie ZA DUŻO i ZA TŁUSTO.

Niektórzy z Was mogą w tym momencie pomyśleć – „Ameryki nie odkryliście”. Tak, w pewnym stopniu jesteśmy skłonni przyznać Wasz rację. Dlaczego tylko w pewnym stopniu? Większość publikacji na temat diety pokazuje nam zazwyczaj, jak złe nawyki żywieniowe oddziałują na nasze ciało, w czysto fizycznym wymiarze. Tym razem natomiast skupiamy się na mózgu, a konkretnie na układzie nerwowym. Okazuje się bowiem, iż spożywanie w nadmiarze tłuszczy nasyconych ogranicza wydzielanie dopaminy – hormonu odpowiedzialnego m.in. za motywację.










2. Spożywanie ZA DUŻO cukrów.

Podobnie, jak w przypadku kwasów nasyconych, fruktoza (obecna w owocach, ale nie tylko – w wielu produktach wysoce przetworzonych też!) spożywana w nadmiarze negatywnie wpływa na pracę naszego mózgu. Utrudnia koncentracje, spowalnia nasz czas reakcji.











3. Żucie gumy.

Ten pozornie niewinny nawyk, mocno wpływa na naszą koncentrację. Okazuje się, że osoby nałogowo żujące gumę, skarżą się na gorszą koncentrację. Spowodowane jest to osłabieniem jakości pamięci krótkotrwałej, którą to wykorzystujemy np. do czytania ze zrozumieniem.








4. Przykrywanie głowy podczas snu.

Dla części z Was nawyk ten z pewnością wyda się idiotyczny, ale są osoby które tak robią! Spanie z przykrytą przez kołdrę głową pogarsza jej utlenienie (mniej tlenu, więcej dwutlenku węgla), co odbija się za dnia gorszą koncentracją i poczuciem zmęczenia..









5. Milczenie

Osoby lubiące rozmawiać zapewniają sobie regularny trening intelektualny. I o ile raz na jakiś czas fajnie jest pobyć samemu, szeroko pojęta samotność i długotrwałe milczenie destrukcyjnie wpływają na nasz układ nerwowy, tym samym obniżają naszą jakość życia.







Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixel